Tilbakeblikk – utvalgt artikkel fra 30.10.2017Orkanger Havn skulle bli Norges mest miljøvennlige, ifølge en avtale mellom daværende ordfører Gunnar H. Lysholm og Havna. Intensjonsavtalen skulle roe kritikere. Noen miljørekord blir det selvsagt ikke. Lite står igjen av miljøtiltak når drakampen er over. Men landstrøm til Deep Energy ser vi ut til å få. Et litt…
Tilbakeblikk utvalgte artikler – publisert 12.02.2017:Denne brua er usikret skolevei. Her kjører:* 3000 biler i gjennomsnitt hvert døgn.* 400 er tungtransport.Trafikken kommer til å øke med havneutbygging, men ikke så mye at Trondheim Havn vil betale for sikring. Spillet har startet: Barn vs penger. Kommunen stiller/stilte kravUtbygging til storhavn er en innfløkt sak. Nå skal…
Tilbakeblikk utvalgte artikler – publisert 06.03.2017:* Lag et kompakt sentrum med aktivitet etter klokka 16.* Ikke spre detaljhandelen.* Bruk indrefileten på Rømme til opplevelser som gir liv og bygger byen sammen. Det er hovedbudskapet– til Orkdal kommune– om Orkanger som vital småby– fra henholdsvis eks-rådmann Kjell Fosse i Stjørdal og arkitekt Knut Selberg i Trondheim.…
Tilbakeblikk – publisert 03.03.2017:Sentrumsgata på Orkanger er like lang som Midtbyen i Trondheim. Nå skal handelen spres enda mer. Nytt folkemøte mandag, men visjonen i Orkdal 2040 er bare pynt med ord. Vedtaket var: «En kompakt og levende bykjerne med attraktive sentrumsfunksjoner innen gangavstand.» På bildet over er Rømme plassert i Prinsenkrysset. Amfi havner på…